화요일, 10월 24, 2006

Dolsot Bibimbap 돌솥 비빔밥 - Part 2



집에서 비빔밥을 여러 번 만들었어요. 하지만 돌솥이 없어서 돌솥 비빔밥을 한번도 만들지 않았어요. 지난 8월에 남대문에 가서 돌솥을 사고 싶었어요. 그런데 돌솥은 비싸고 무거워서 사지 않았어요. 그래서 지금 싱가포르에서 사고 싶어요. 하지만 어디에서 살 수 있어서 제가 몰라요. 아마 몰어 볼 거예요. 돌솥을 산 다음에 돌솥 비빔밥을 만들 수 있을 거예요. 돌솥 비빔밥을 만들 줄 안다고 새각해요.

I have made Bibimbap a few times at home. However, i dont have the hot stone bowl so i have not made Dolsot Bibimbap before. Last August, when i went to Namdaemum, i actually wanted to buy it. But it was expensive and heavy so i didnt buy in the end. I am thinking of buying one in Singapore. But i dont where to get it. Perhaps i will try asking. After i buy it, i will be able to make Dolsot Bibimbap. I think i know how to make it.

댓글 없음: